Nowe modele DEUTZ-FAHR Serii 9 to kwintesencja najbardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w ciągnikach z silnikami wysokiej mocy. Seria 9 to kamień milowy w zakresie osiągów, wydajności, efektywności i komfortu użytkowania. Zaawansowanie techniczne modeli Serii 9 jest najbardziej widoczne w najtrudniejszych pracach polowych, zarówno z wykorzystaniem WOM, jak i w trakcie manewrowania. Charakterystyczny styl stworzony we współpracy biurem projektowym Giugiaro Design charakteryzują zdecydowane linie maski silnika oraz najwyższy w tej klasie poziom ergonomii.
Najwyższa mocy i niezawodność
Modele Serii 9 napędzane są 6-cylindrowymi silnikami DEUTZ TTCD 7.8 L6 z czterema zaworami na cylinder, sterowanym elektronicznie układem wtryskowym DCR (DEUTZ CommonRail), dwoma turbosprężarkami oraz Intercoolerem. Sterowany elektronicznie układ chłodzenia silnika działa skuteczniej niż kiedykolwiek dotąd, co przekłada się na wyższą wydajność jednostki napędowej, przy niższym zużyciu paliwa. Zastosowanie zbiorników paliwa i płynu AdBlue o dużej pojemności (odpowiednio 600 i 60 litrów), sprawia, że modele Serii 9 sprostają nawet najdłuższym i najcięższym pracom. Seria 9 wykorzystuje system oczyszczania spalin z katalizatorem SCR i filtrem cząstek stałych. Ten niezwykle zaawansowany technologicznie układ zapewnia ochronę środowiska naturalnego oraz pełną zgodność z z najnowszymi normami emisji spalin Tier 4.
Najwyższy komfort i bezpieczeństwo w polu i na drodze
Modele Serii 9 wyposażono w nową skrzynię bezstopniową ZF Terramatic TMT 32 z czterema mechanicznymi przekładniami planetarnymi. Zarówno w polu jak i na drodze zapewnia ona najwyższy komfort jazdy, wysoką wydajność oraz ekonomiczną eksploatację - na poziomie nieosiągalnym dotąd w tej klasie ciągników rolniczych. W trakcie jazdy z przyczepą, operator może korzystać z funkcji Trailer-stretch eliminującej szarpnięcia na końcu haka holowniczego. Prędkość maksymalna to 60 km/h przy zaledwie 1780 obr./min (prędkość 50 km/h jest osiągana przy 1480 obr./min, a 40 km/h – przy 1350 obr./min). Półaktywny, automatycznie sterowany układ zawieszenia zapewnia płynną i dynamiczną jazdę w każdych warunkach terenowych. Bardzo skuteczny, wydajny i bezpieczny układ hamulcowy zapewnia skuteczne zatrzymanie, niezależnie od masy holowanego ładunku. Układ wspomagania hamulców PowerBrake oraz EPB (elektroniczny hamulec postojowy) to wyposażenie standardowe modeli Serii 9. Opcjonalnie dostępne są zewnętrzne, suche tarcze hamulce kół osi przedniej.
Paleta prędkości WOM zwiększa wydajność ciągnika
Uruchamiany elektrohydraulicznie WOM o trzech prędkościach (540ECO/1000/1000ECO) zapewnia najlepsze rezultaty w różnego rodzaju pracach, od transportu z przyczepami z osią napędową po prace polowe. Prędkości ECO pozwalają utrzymać niskie spalanie, co przekłada się na zredukowane koszty eksploatacji ciagnika. WOM sterowany jest za pomocą przycisków i dźwigni umieszczonych we wnętrzu kabiny ciągnika. Dodatkowo na błotnikach tylnych umieszczono przyciski do właczania napędu wałka. Wszystkie przyrządy sterownicze obsługujące WOM oznaczono kolorem żółtym, co ułatwia ich odnalezienie, identyfikację i użycie.
WYDAJNY UKŁAD HYDRAULICZNY
Modele Serii 9 dysponują wydajnym, zamkniętym układem hydraulicznym oraz pompą Load-Sensing o wydajności do 210 l/min i ciśnieniu roboczym 200 barów. Ciągniki wyposażono w sześć rozdzielaczy z elektronicznym sterowaniem wydatku i czasu podawania oleju (cztery o wydajności 150 l/min i 2 o wydajności 100 l/min). Udźwig podnośnika tylnego sięga 12000 kg. Aby zapobiec dostawaniu się ziemi i pyłu do obiegu i wynikającym z tego ewentualnym usterkom, zastosowano zbiornik oleju hydraulicznego odrębny od zbiornika skrzyni biegówo pojemności 90 l. Obsługa układu hydraulicznego jest prosta, na podłokietniku umieszczono dwa przełaczniki proporcjonalne dla 1 i 2 obwodu. Obwód 3 i 4 sterowane są za pomocą joysticka natomiast obwody 5, 6 i 7 steriewane są za pomocą przełaczników na podłokietniku. Wszystkie przyciski oznaczono kolorem niebieskim. Pod oparciem podłokietnika umieszczono dwa dodatkowe przyciski sterowania funkcjami hydrauliki - pierwszy z nich pozwala na regulację wydatku oleju na wszystkich rozdzielaczach, a drugi steruje czasem podawania oleju. OPerator może zmieniać ustawienia układu hydraulicznego także przez czytelne i funkcjonalne menu iMonitora 2.0. Parametry działania hydrauliki dodtakowo wskazywane są na wyświetlaczu umiesczonym na słupku kabiny ciągnika.
Doskonała widoczność i wysoki poziom komfortu
Kabina Maxi-Vision z nową, monolityczną szybą przednią zapewnia najlepszą widoczność we wszystkich kierunkach. Dzięki całkowicie odizolowanej pokrywie silnika, poziom hałasu we wnętrzu jest bardzo niski. Do wykończenia stanowiska operatora użytomateriałów najwyższej jakości, miękkie wykończenie koła kierownicy i ergonomiczne przyrządy sterownicze rozmieszczone wokół fotela z zachowaniem zasad ergonomii ułatwiają prowadzenie wszystkiego rodzaju prac. Wszystko tworzy intuicyjne w obsłudze, przyjazne i funkcjonalne stanowisko pracy. Kolorowy monitor na słupku kabiny pozwala operatorowi na szybki podgląd głównych parametrów pracy ciągnika.Możliwość zastosowania układu prowadzenia automatycznego Agroskyz wykorzystaniem nawigacji GPS oraz sterowania funkcjami maszyny za pośrednictwem standardu ISOBUS zwiększa uniwersalność Serii 9. i-Monitor o przekątnej 12 cali montowany jako wyposażenieopcjonalne zapewnia najwyższą precyzję i łatwość sterowania.
Komentarze
Napisz swój komentarz